lördag 23 mars 2013

Svar på frågestunden


Anonym 20 mars 2013 20:24
Tycker duu du har börja må bäter än du jor förr efter he stöd du fått ?
Va ska du göö i somar ? 
Va lyssnar du på fö musik ? 
Tre bra sak om de själv, tre dåli sak om de själv ?
<3
Riktit fin edu, o bra blogg har du o ! /kakan :)

SVAR: Jo, mår nog bättre nu, finns dagar då allt är skit osv. men det går endå frammåt! Jag behöver liksom inte göra något speciellt för att vara glad nu, jag bara är! 
Vet inte riktigt, ska iallafall försöka göra denna sommar bättre än den förra! Saker jag vill göra är att tälta i någon random skog med de bästa, vara på villan, HA KUL, jeppisdagar ser man ju alltid fram emot och ja... Skulle vara roligt att fara på Weekend festival, men det skulle behöva en hel del övertalning haha... Och så far vi säkert på någon resa (typ till Stockholm) med familjen.
Ja lyssnar nog på allt från A$ap Rocky, Kendrick Lamar, Drake och sånt till söt indie-musik som Marble Sounds, Daughter och The XX till "mainstream" musik som Carly Rae Jepsen, Rihanna, Pitbull och sånt. Så min musiksmak är väldigt blandad.
Tre bra: Att jag är bra i skolan, jag är modig och inte rädd för något och så är jag musikalisk. Tre dåliga: Jag är väldigt känslig, att jag är så blyg så jag inte vågar ta första steget och att jag är lättirriterad och blir lätt bitchig.
Var köper du dina snygga kläder??
Hur lång är du?
+ Du har så fin blogg <3 

SVAR: Jag köper nog oftast på Gina Tricot, H&M, Zara, Mango, Monki eller Wautsi!
Jag är ca 160, buhu skulle gärna vara mycket längre men...
Tack sötis! ♥
Hu många förhållanden har du haft?
Va ede längsta du å nån ha fari i ett förhållande?
Favoritartist?
Favoritmat?
Sommar/vinter?
Va sko du välj att aldri smink dejj mer eller aldri mer va på Internet? 


Btw due skitsnygg å har rikti bra blogg! :))
SVAR: Om man räknar de lite mer seiösa så är det väll 2.

9 månader.
Om jag måste välja en så The Weeknd, han är grym.
Asiatiskt!
Båda två, vintern är så kall, mycket roligare på sommaren men, sommar = kroppsångest, för mig.


Haha jättesvårt men tror jag väljer smink före Internet, för då skulle jag iallafall kunna gå ut genom dörren haha!
Tack så mycket! 


Jenna20 mars 2013 20:32
favoritlåt ?
Favoritplagg?
Har du nå husdjur ?
Favoritämne ?
Vad läser du för bloggar dagligen ? :))).


Btw jättefiin blogg <3

SVAR: Just nu så Krewella - Alive.
Min jeansjacka eller min mönstrade/turkosa/transparenta skjorta.
Jo, två katter, Cocos och Candy.
Bildkonst.
Jag läser Angelica Blicks, Fanny Lyckmans och sedan mindre kända bloggar av personer som jag känner/halvt känner.
vad är din naturliga hårfärg? och hur ofta färgar du håret?
vad är din favorit film?
vad har du för kamera och vilket redigerings program använder du? du haar jätte fiina bilder! :))
ps. l-skar din blogg <3


SVAR: Min naturliga hårfärg ser ungefär ut såhär här hade jag dock färgat mitt hår en gång förr, men det hade blekts ur håret.
Girl Interrupted är en jättefin film.
Jag har en Canon EOS 600D, men det är inte den som gör grejen, det är nog mitt objektiv Canon EF 50mm f/1.4 som gör det mesta jobbet i mina bilder. Det objektet är jäkligt bra! Verkligen prisvärt och jättebra till porträttfotografering. Jag redigerar i PhotoScape, det är enkelt och gratis att ladda ner. Tack!

Anonym20 mars 2013 20:51
Tycker du om att rita? 
Favorit klädesplagg just nu? 
Äger du converse? / vilken färg? / skulle du vila ha?
Favorit smycke just nu? 
Din längd? 
Hur många elever är ni i skolan du går i? 
Favorit låt?
Favorit (kläd) butik?
Hund elr katt? 
Är du ännu kompis med den du berättade att du nästan gjort självmord? 


SVAR: Jo, men ritar inte mycket på fritiden, bara på bildkonst i skolan.
Det står i ett svar högre upp.
Jo, men dem använder jag inte längre, jag tycker att Converse är för mainstream, sportiga och fula haha och de passar inte in i min stil.
Dethär halsbandet.
Det svarade jag på i en tidigare fråga.
Runt 500 tror jag?
Svarade på det i en föregående fråga.
Katt! Haha älskar kissemissar.
Jadå...

Anonym20 mars 2013 21:48
Hur går det med kärleken? 
Vem skulle du vilja byta liv med för en dag?
Favorit artist?
Favorit klädmärk?
Favorit stad/land?


SVAR: Haha helt okej, är bara så blyg (vilket är mitt största problem i det sammanhanget)...
Felicia (mydearestdarling.blogg.se).
Svarade redan på det.
Zara tror jag, eller Cheap Monday.
Av de jag varit till så passar Stockholm mig bäst.

Anonym20 mars 2013 22:19
Vem är du kär i just nu?? 
Var köper du dina snygga kläder?
Har du husdjur? 
Favorit tv program?
Favorit låt just nu?
Favorit kläder?
Favorit klädmärke?
Vad använder du för smink?
Hur får du din hy så fin å finnfritt? 
Snygg blogg :)


SVAR: Haha vet inte om jag är direkt kär, eller .. kanske? Eller så är det mer som en crush. Men namn nämner jag inte.
Svarade på det tidigare.
Svarade på det tidigare.
Kollar inte så ofta på TV, så jag vet inte.
Svarade på det tidigare.
Svarade på det tidigare.
Svarade på det tidigare.
Jag använder foundation (3in1, med primer och concealer), concealer, puder, ögonbrynspenna, eyeliner och mascara.
Jag använder så mycket smink så det ser bara ut så hahaha, eller ja, tvättar det varje morgon och kväll osv...
1. Nämn en sak du ärligt kan säga att du är bra på
2. Om du fick åka tillbaka i tiden och ändra EN sak, vad skulle det då vara?
3. Vad tyckte du överlag om sjukhuset/kliniken du var inlagd på?
4. Vad ska du göra efter 9:an?
5. Drömyrke?
6. Kan du visa i ett inlägg alla produkter du använder när du sminkar dig?
7. Drömresa?
8. Var vill du bo när du är äldre?


Älskar din blogg btw! :)

SVAR: Svarade på tre saker i en tidigare fråga.
Ja, att jag skulle valt en person före en annan, kanske (kärlek).
Nja, ganska skit.
Vet inte, tror det blir gymnasiet.
Modejournalist i någon känd modetidning som Vogue eller Elle, eller toppmodebloggare.
Kanske någon gång?
Att resa till Paris.
Vill prova på att bo utomlands i någon fin stad som Paris, Stockholm eller någon semesterort.

Va har du fö nåå kamera och utrustning?
Vem är din idol?
Var du på Erik saade konsert?
Hu kan du bara va såå snygg? hah:)Jättebra blogg!
SVAR: Svaren finns i en tidigare fråga.
The Weeknd.
Nej, skulle ha fått gratisbiljetter till andra showen men jag orkade inte gå på den hahah, är inget stort fan av honom direkt...
Haha oj tack, men själv tycker jag inte jag är så snygg men...
Om du skulle få resa vartsomhelst, vart skulle du resa? 
Om du fick för en dag vara en kändis, vem skulle du vara?
Om du ser ett år tillbaka, mår du bättre nu än då? :)
Om du fick tillbringa en dag med EN kändis, vem skulle det vara? 


SuperFIN&BRA blogg hardu Moa! :D

SVAR: Till Paris, New York eller Ibiza!
Åh, jag vet inte, svår fråga.
Nja, ganska lika, eftersom Mars månad förra året inte ennu var så jobbig.
Vääldigt svårt.

Anonym21 mars 2013 17:31
Favoritskor?
Hidden talent?
Om du sku skaffa en tatuering, var skulle du ha den och hur sku den se ut?
Favorit tv-serie?
Nånting du aldrig sku våg/vilja göra?
Favorit Disney-film?? 
Husdjur?
Vad ångrar du mest av allt i hela världen?


Awesome blogg o due så jävla snygg! :D

SVAR: Dr. Martens är riktigt snygga men har inga själv.
Hmm.. Inget.
Det skulle vara på handleden, och det skulle stå "Live Free", "Freedom", "Stay Strong" eller något sådant.
Har ingen.
Haha kommer inte på något! 
Den Lilla Sjöjungfrun har jag alltid tyckt om.
Svaren finns i en tidigare fråga.
Jag ångrar mycket, men att jag började skära mig är en sak jag kommer ångra hela livet. Att ha dessa ärr är tungt. Jag kan inte göra vanliga saker pågrund av dem och måste avstå från många av mina favoritaktiviteter för det som t.ex. simning. Folk vet inte hur jävla svårt och tungt det är att aldrig få visa sig i kortärmat utan att bli stämplad som en attention seeker, att aldrig få simma på allmänna strander, osv. Det är väldigt tungt psykiskt, speciellt på sommaren.
Tacktack, det värmer! ♥
Stör du dej nånsin på dina ärr?
Kändis-crush? 
All-time favoritlåt?
En låt som besriver dej? :))

Jättefin blogg..! <3 :)
SVAR: Ja, jättemycket som du kan läsa om i föregående fråga.
Anton Ewald är bara såå snygg och såå bra på att dansa haha, dreglar nästan när jag ser honom haha!
Hm, vet faktiskt inte.
Svårt eftersom det inte riktigt finns någon, men en sida beskriver denna: Ladyhawke – Girl Like Me
Kanske du inte funderat på detta ännu, men vart har du tänkt söka efter att du gått ut nian? :))

SVAR: Till något gymnasium men jag vet inte vilket.

Anonym21 mars 2013 20:37
Har du någon gång kommenterat själv på din blogg, alltså låtsat att det var någon annan? 
När vaknar du på morgonen? 
vilka länder har du varit i? 
Favorit stad? 
dåliga ovanor? 
Är du svartsjuk ofta? 
Har du dagar då du känner att ingen gillar dig och att du känner dig ful? 
Favoritsmink (en sak) ? 
Vad jobbar dina föräldrar med? 
Trivs du i staden du bor i? 
Tre saker du hatar mest? 
Vilka vänner står dig nära just nu? 
Har du haft vänner du glidit ifrån och ångrat? 
filmkväll med en kompis eller fest? 
slalomresa eller södern-resa? 
Skäms du ofta för saker du gjort, eller vågar du stå för det? 

Lite frågor som jag hoppas var till hjälp :)

SVAR: Nej, inte på denna blogg, kan va att jag gjort på en tidigare haha!
Vardagar 06:55 om jag ska duscha, annars tio över sju.
Finland, Sverige, Estland, Danmark, Tyskland och Italien.
Svarade på det tidigare.
Att jag måste ha något i munnen hela tiden. HAHAHA, nejmen, tuggummi tuggar jag på varenda timme och har vi inte tuggummi (som idag) så är jag nästan panikslagen och det känns som om något är fel, hah... Beroende.
Ja, jag är jättesvartsjuk.
JO, det har jag.
Foundation skulle jag inte klara mig utan!
Mamma är konditionsskötare (jobbar med åldringar) och pappa jobbar inom metallslöjd.
Går nog helt bra att växa upp här, fast det är ganska litet och inte mycket affärer och så... Men älskar ju mina vänner så skulle inte vilja flytta heller!
Min kropp, viktuppgång, när man faller hårt för någon och de inte gillar en tillbaks.
Julia är nog närmast, är iallafall mest med henne mest och vi har samma konstiga humor osv haha.
Hmm, nja, kanske.
Fest oftast men filmkväll är trevligt också! Beror ju på mitt humör osv.
Ingen dera. Är så dålig på slalom men skulle inte våga visa mig på stranden så det går liksom inte att välja.
Nej, jag skäms mycket och ofta. Ångrar väldigt mycket och så.

Anonym21 mars 2013 23:41
vem är den person\personer som du bryr dig mest om eller den som har tröstat dig mest under denna "tid" så att säga ? kan du göra ett inlägg om just dom personerna speciellt ? 

Din blogg är min drog bara så du vet .... <3

SVAR: Kexxet!... ♥ Hon finns ALLTID där, alltid, och jag är så himla glad för det, hon är verkligen en äkta vän! Älskar henne! Sedan finns det flera som också brytt sig, och det är jag tacksam över, och flera som inte brytt sig alls, och det är jag ganska pissed off över. 


Det blev mycket text! Nu ska jag dra till stan med Julia. Ha en bra lördag!

3 kommentarer:

  1. Ang. frågan om det du ångrar mest :

    SKIT I VAD FOLK TYCKER ! Ingen har rätt at dömma dig för att du har mått dåligt osv!

    Det du vill göra SKA du göra ! Ingen stirrar sig blind på några ärr !

    SvaraRadera
  2. Jaa, om det skulle vara så lätt... Jag är ju jättekänslig och börjar må dåligt direkt om någon stirrar på mig på ett negativt sätt så det är verkligen inte så lätt att bara "skita i vad folk tycker"

    SvaraRadera
  3. Angående att du tycker att de e jobbit att int kuna fa ti stranden å vara i kortärmad paita å sånt, du KAN de e ba ti skit i va andra kanske tycker ! ti först kanske folk kommer att kolla lite på di men bara så du vet så ärr ''försvinner'' lixom in i huden då man blir brunare så om du nu int vill att de ska synnas så där helt direkt så kan du ju typ sola på typ din villa eller er gård elr whatever före du typ far ti stranden så di syns mindre bara ett tips om du skäms för jag har ganska mycket ärr för jag föll och skadade mej ganska mycket då ja var liten och de förvinner direkt när jag blir brun ! så göm dej inte å skäms inte för den du är för folk på stranden brukar int bry sej hu andra ser ut.. vissa kanske gör de men int jag iaf föresten jättefin blogg ! :)

    SvaraRadera