tisdag 6 augusti 2013

Fitnessgurus One Whey® Isolate smak-recension


Eftersom jag gillar att göra olika recensioner och testa nya saker tänkte jag posta ett inlägg där jag berättar lite vad jag tycker om några av smakerna av Fitnessgurus One Whey Isolate (ett ultrapremium-protein bestående av endast vassle-protein, som dessutom är helt fritt från kolhydrater, fett, laktos och aspartam, med andra ord 100%:igt snabb-upptagnings-premium-protein). Jag beställde i juli hem lite smak-tester i en portions-påsar (och fick en protein bar på köpet haha).

One Whey® Isolate French Vanilla: Ush fy så äckligt. Jag blandade denna med mjölk och det smakade bara hemskt och alltför beskt, klarade inte enns av att dricka upp hela shaken, inte alls någon bra vanilj-smak som jag hade hoppats på. 0 av 5 poäng.

One Whey® Isolate Chocolate Mint: Gudomligt gott! Blandade med mjölk, och den smakade exakt som After Eight, den hade tillochmed lite små mintchoklad-bitar i den och jag älskar mint (och choklad), så, högsta betyg får den! 5 av 5 poäng.

One Whey® Isolate Rocky Road: Helt okej smak, den smakade som kakao blandat med marshmallows ungefär, lite för sött och inte riktigt i min smak, men gillar man rocky road så ska man satsa på denna smak! 3 av 5 poäng.

One Whey® Isolate Peanut Butter: Denna smak låter ju som himlen, och jag hade ganska höga förväntningar på denna, eftersom jag älskar jordnötssmör och inte kan få nog av det, iallafall gillade jag denna smak, krämig och riktigt god var den, en smak som alla som gillar jordnötssmör borde gilla. Min nummer 2 favorit-smak. 4½ av 5 poäng.

One Whey® Isolate Pineapple: Ananas. Denna tyckte jag var lite vågad och kanske inte det första någon beställer när de ska beställa pp, men när man blandade denna med vatten fick den en ganska läskande och god smak! Konsistensen blev ganska bubblig och konstig, men helt okej för att vara ananas, den smakade lite som ananas-isglass, men jag tror nog man lätt blir trött på denhär smaken. 2½ av 5 poäng.

Så när jag smakat alla smaker bestämde jag mig för att beställa en burk med Chocolate Mint smak, och en burk Casein i Double Chocolate smak (tack pappa ehehe). Beställde tidigare idag, så paketet borde väll komma antingen på torsdag eller fredag, om jag har tur. Nu är det snart bara att börja experimentera med mugcakes och protein-pannkakor och andra goda protein-bakverk, yey.

4 kommentarer:

  1. Vad hette sidan du beställde från? var den svensk? var det dyr frakt osv. isåfall :) ? Superbra blogg tjejjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står ju ganska tydligt i inlägget och i rubriken, beställde alltså från fitnessguru.se! Sidan är svensk men de levererar till alla nordiska länder. Frakten är 69 kronor men order över 500 kronor har fri frakt. Tack så mycket! :)

      Radera
  2. Dehär måst ju prövas tränar själv 4-5 Gånger i Veckan och behöver då mycket protein :) Det var jätte bra att du la upp dehär inlägget :)

    SvaraRadera
  3. Finally I found some reviews of the flavors! Tack så mycket :)

    SvaraRadera