torsdag 14 mars 2013

En liten lista

Hur har din dag varit?
Inte direkt speciell, jag har varit i skolan, gått hem med Vicki, varit och handlat, lekt med min katt och varit på datorn.



Vilket är ditt största beroende?
Socker. Äckligt nog, så är det socker. Har haft flera utbrott pågrundav att jag inte fått socker, tragiskt, men sant.


Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Derealisation, det har hänt förut men inte på en lååång tid. Läskigt, coolt och underligt på samma gång. Trodde först jag psykoserade men efter lite googlande förstod jag.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft? 
HAHA, jaa...

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
"Fint", börjar störa mig på mig själv när jag säger "fint" åt allting då jag inte har något annat att säga.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
KLUVNA TOPPAR och att jag i misstag råkat ta på mig något smutsigt plagg.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Minns inte...

Vad gör du när du är ledsen?
Lyssnar på deppig musik, gråter, kollar på deprimerande tumblr's, isolerar mig från allmänheten, tänker på döden och söker desperat igenom huset efter piller, (som om jag skulle hitta något då vissa ska gömma alla mediciner för mig). Story of my life.


När skäms du?
När jag gjort något riktigt pinsamt, när jag gjort någon ledsen och när jag gråter framför folk.

Vad var du rädd för som barn?
Är ju fortfarande ett "barn", men jag har aldrig varit speciellt rädd för något, kryp när jag var mindre, men nu är jag bara rädd för att bli fet, vilket jag redan är, vilket betyder att = jag inte är rädd för något speciellt.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Typ ingen. Har sett flera men inte pratat med någon. 

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Något löst, något som är väldigt bekvämt, men också något fint och speciellt.

Vad har du funderat över på sistone?
Om jag ska våga chatta/tala/konversera med en speciell person. Men jag är för blyg för att ta "första steget".

Vilken är din största skräck?
Just nu, ångesten över beach 2013. Det kommer bli som förra året, jag sitter på stranden med långärmat när det är +25 grader och tittar på när mina kompisar simmar. 

Vad är det närmaste döden du har kommit?
Ja, de som följt min blogg under en tid vet nog svaret på denna fråga.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Har/hade ju redan anpassningsstörning, men andra är Bipolär sjukdom, psykotisk depression, generaliserad ångest, 
Schizotyp störning, Intermittent explosivitet, Depersonalisationssyndrom... Ja, jag skulle kunna hålla på hela natten. Känner igen mig i alla av dessa. Jag är väldigt intresserad av psykiska sjukdomar och sitter alltid och googlar på dem, och det är därför jag vet lite mer om det än de flesta i min egen ålder (obs, säger ju INTE att jag skulle vara expert på dem för det haha...)

Har du någon gång slagit någon?
Två väldigt nära personer, som jag minns. Skäms för det.



Vad skulle du ha hetat om du inte fått det 
namn du har nu?
Felicia, Josefin, Nicole eller något sådant fint. 

Vad ser du fram emot just nu?
Att snön ska smälta, att få lägga mig ner i sängen och somna, att detta inlägg snart är klart (det tog mig cirka två timmar att fundera ut detta inlägg, gahh) och helgen som är på kommande.

1 kommentar:

  1. Nu har jag utsett 3 finalister i min fototävling kolla om det blev du!

    http://eli.webblogg.se/2013/march/rosta-pa-din-favorit-i-fototavlingen.html

    SvaraRadera