fredag 1 mars 2013

Home

sneak peak av resan

Godmorgon! Nu är jag äntligen hemma efter några dagar i Rom & Hesa. Har mycket bilder att redigera och visa upp ennu, men det får ni vänta på. Har shoppat en hel del (dit for nästan 400 €...) som jag kanske visar upp senare. I Rom har jag varit och sett Colosseum, kastat mynt i Fontana Di Trevi, shoppat på modegator och ett stort shoppingcenter, åkt metro och buss hit och dit, varit på guidad tur i Vatikanen och St. Peterskyrkan i 5 timmar, suttit och njutit av solen på Spanka Trappan och strosat runt på fina, gamla gator. Det har både regnat, haglat och varit kallt, samt varit soligt och varmt. På flygfältet i München där vi mellanlandade och tvingades vänta i sammanlagt 6 timmar fanns det en kaffe-automat med många olika sorters kaffe som var gratis, så vi satt och testade alla olika sorter i timmar och så hade de gratis té(!) så vi hamstrade tépåsar och tog hem det, haha, har tépåsar så det räcker för år frammåt nu, haha... I Rom doftade det vår och när solen var framme var det otroligt vackert, speciellt också när det blev mörkt och mysigt bland gatorna med små söta restauranger och kafeér... det var så fint, åh, det går inte att beskriva genom bild och text! Hotellet vi bodde på var i centrum på en shoppinggata vid namn Via Nazionale, men hotellet var gammalt, äckligt, fullt av damm och kallt! Frukosten var heller inget att tala om... Inte alls som den finska standard man är van vid... På natten fick man sova med tre lager tröjor och flera filtar, om man nu fick sova alls då det var mycket ljud från gatan... Men jag ska inte klaga, för jag är grymt nöjd med resan sist och slutligen. Nu ska jag hoppa i duschen, skriver mera senare. Kram!

2 kommentarer:

  1. Du fick en bloggaward av mig om du knr fö de :D

    SvaraRadera
  2. Va kul du verkar ha haft Moa! Jag har bara möglat hela sportlove heh förutom o sportra då xD

    SvaraRadera