tisdag 27 augusti 2013

One night of love nothing more nothing less, one night of love that left my head in a mess

(förlåt för orakade och bleka ben ahah..)

Mystery Yets - Young Love
+23 grader i skuggan och solsken. Det måste alltså vara sommar ännu, har jag konstaterat, så bara för mina konstateringar bytte jag från långbyxor till kjol när jag kom hem från skolan, och så har jag tillbringat mycket tid i hängmattan lyssnandes till bra indie-musik med en kopp grönt té och en (hittils) dålig bok. Jag hade tänkt publicera en "sommar-resumé" med bilder från hela sommaren, men eftersom jag tycker att sommaren ej är över (ja, jag är rätt bestämd haha!) så kommer den någon annan gång. Vi slutade sådär annars 12 idag, vi fick eftermiddagsledigt för att plocka 2 liter lingon som ska föras till skolan imorgon, men jag har redan varit och plockat så det slapp jag att göra. Ikväll börjar orkester igen, hih trevligt. Idag testar jag en periodisk fasta (leangains) då jag får/fick äta mellan klockan 7 imorse till 13 i eftermiddags, alltså 6 timmar då jag får äta och 18 timmars fastande. Om det funkar bra och jag inte dör av någon slags hunger-attack inatt eller något så fortsätter jag några dagar till. Får se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. fin! men får jag fråga varför du ska fasta?
    är inte de helt onödigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Alltså jag ska ju bara testa på metoden, jag ska ju inte börja med periodisk fasta (troligen)! Jag tycker periodisk fasta är riktigt bra ideé för dem som klarar av det, för att det i många studier visats öka tillväxthormon i kroppen (vilket i mitt fall betyder att jag kan växa snabbare och få starkare benbyggd osv. pluss så är det lättare att bygga muskler med mer tillväxthormon) och så sägs det att man får bättre hy, får mera kontrollerade hungerskänslor, blir piggare och gladare, och så får man äta jättemycket på en kortare period och det finns inga satta gränser på hur mycket eller vad man får äta.
      Men det är alltså bara för att testa! If you never try, you'll never know. :)

      Radera