söndag 4 augusti 2013

Utmaning x2 (uppdaterad)

Utmaningens mening är att hitta nya bloggar och hjälpa dom som har lite besökare (ev.). Regler: 1. Alla som blir utmanade måste berätta 11 saker om sig själv. 2. Man måste svara på utmanarens 11 frågor. 3. Utmanaren måste hitta på 11 frågor till nästa utmanade. 4. Utmanaren måste sen välja 11 bloggar att utmana som har lite läsare (ev.). 5. Du måste berätta vem du har utmanat.

Jag fick en utmaning av Moa.

11 saker om mig själv:
Jag är blyg & har svårt att lära känna nya människor.
Jag älskar katter haha♥
Jag har bara åkt flyg tre gånger i mitt liv.
Jag älskar The Weeknd & alla hans låtar (okej det vet alla vid det här laget hahha)
Jag är vääldigt känslig, fast det kanske inte syns.
Min favoritbok är "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva", sjukt bra & rörande bok.
Jag är intresserad av matlagning och att baka.
Jag har som medeltal i betyget 9,2.
Jag har diagnosen Anpassningsstörning (verkar gå i släkten då vissa i familjen har samma symptom typ), fast jag försöker att lära mig att förstå mig på varför jag reagerar som jag gör och "tillfriskna" från det.
IRL är jag inte alls som jag är i bloggen, mycket mer oserriös och konstig heh
Jag försöker att ständigt jobba med mig själv psykiskt och ta reda på varför mitt förflutna blev som det blev och komma på psykiska "verktyg" och "coping skills" som jag kan ha nytta av i framtiden.

Utmanarens 11 frågor:
Frågor av Moa:
Vad gör du helst en varm sommardag? Är på stranden, vid en pool eller villan, solar och simmar och äter något svalkande och läskande med de bästa.
Tycker du om att umgås med dina vänner? Klart!
Vem alla hör till din familj? Mamma, pappa, lillasyster & lillebror.
Ska det bli kul att börja skolan igen? Både ja och nej, blir roligt att se alla efter sommarlovet men tråkigt med skolarbete, skolstress & läxor...
Vad brukar du göra med dina kompisar? En massa olika saker.
Vad gör du helst på sommaren? Har kul, träffar nya människor och gör saker som gör oförglömliga minnen.
Hur många telefoner har du haft? Fler än 5 stycken iallafall.
Har du ett förhållande? Nej.
Lyssnar du ofta på musik? Ja, hela tiden när jag är hemma.
Vad klarar du dig inte utan? Choklad, vaniljproteinkvarg (hahaha surast i stan när den är slut...) mina vänner, datorn & telefonen.
Dina bästa vänner? Julia & Vicki typ.

Frågor av Martina:
1. Vad är du mest stolt över med dej själv? Om man menar utseendemässigt så kanske mina ben, de är mer muskulösa än resten av kroppen och har en någotlunda fin form.
2. Vad vill du göra med din framtid? Kanske gå gymnasiet och sedan gå en journalist-utbildning eller bli fotograf, sedan ska jag hinna resa en hel del och upptäcka världen.
3. Vilket är ditt favoritminne från denna sommar? Hmm, har nog inte riktigt perspektiv på sommaren ännu, men kanske någon av de gånger vi tältade, Petter & Jeppisdagar, Sverige-resan.
4. Vad gör dej ledsen? Oooh så många saker. Det finns jättemycket, men en sak som verkligen gör mig ledsen är att se/läsa/höra (t.ex dokumentärer eller bloggar) om små flickor med ätstörningar som spenderar deras "barndomsår" istället för att leka och ha roligt med att försöka bli så smala som möjligt och äta så lite som möjligt. Det gör mig så sjukt ledsen. Vill bara ta dem allihop i min famn och krama om dem och göra allt bra.
5. Vad är det viktigaste i ditt liv? Mina vänner, träning, familj.
6. Vem träffade du senast? Julia sitter bredvid mig när jag skriver detta heh.
7. Har du enligt dej själv bra självförtroende? Har ju tränat upp det en hel del så ja, det tycker jag!
8. Vilket var det värsta ögonblicket i ditt liv? Att vakna upp på kvällen den 26 juli 2012... Kan nog ärligt säga att jag aldrig mått dåligare än det ögonblicket då man insåg att allt inte är över.
9. Vilket var det bästa ögonblicket i ditt liv? Hmm.. Svår fråga.
10. Saknar du någon speciell? Jadå... Saknar personer varenda dag.
11. Vad ska du göra nu? Ha sleepover med tjejerna!

Men nu bryter jag lite mot reglerna och orkar inte utmana någon (mohahaha) eller ställa några frågor. Lat. Men godnatt iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar