söndag 1 september 2013

Goodbye August




några bilder som för mig symboliserar augusti

Vips så kom September. Det är väll bra. September är nog en så mysig och trevlig och fin månad (om man bortser från allt regn och äckligt väder) så tycker jag det ska bli roligt att det blir lite kallare så man får gå omkring i oversizade kappor (det är fint ok?). Jag får klä mig i höstiga färger som jag älskar (vinrött, lila, orange, brunt) och får ha vädret som en ursäkt att sitta inne och dricka té och tumbla hela dagarna. Jepp, det låter fint. Något som jag crave'ar just nu är ett par Dr. Martens, fast det är såklart inget nytt, det har jag väll gjort endå sedan jag upptäckte dem. Varför ska de vara så dyra?!? Orkar nog inte spara pengar till det. Fast jag måste ha ett par. Någon som vill köpa ett par åt mig? haha
Det var ju Veneziansk igår, min kusin fyllde år så vi var till villan en stund på släktkalas, men kom hem till kvällen. Så jag och Julia bestämde att ha övernattning hos hennes då det var tomt i huset, hohoh vi spenderade kvällen med att gå omkring och fastna i buskar, ligga på vägar, sjunga translate'ade/missheard'a Frank Ocean texter, prata om allt och ha det trevligt fast vi var ensamma. Brukar bli så ungefär varje gång. Idag är jag trött och sjuk i kroppen delvis av en tung 40-minuters träning vid gymmet, där det var cardio på löpbandet och på motionscykel som gällde. Tror inte jag svettats eller tagit ut mig så mycket på en så kort tid på väldigt länge. Så nu lustar det att bara ligga i sängen och läsa Veckorevyn eller kolla någon mysig kärleksfilm eller något sådant och det är väll det kvällen blir till. Ojdå, lite för mycket text fast jag skulle säga så lite, men det blev så nu.

4 kommentarer: