lördag 5 oktober 2013

Fighting Star

bild tagen från wasa teaters hemsida

Igår åkte vi till Pedersöre kommungård och satte oss på en buss till Vasa som skulle stanna vid Wasa Teater. Vi hade bokat in oss för att se musikalen Fighting Star (och då tänker ni säkert "musikal? fyushnej", men det var inte en riktigt vanlig "musikal"). Känns lite för vuxet att börja recensera filmen här på bloggen men jag gör vad jag vill, så: Såhär beskrivs pjäsen på Wasa Teaters hemsida: 
"Fighting Star är en nyskriven musikal om förmågan att överleva och konsten att vara ärlig mot sig själv! Ziggy är tjejen som har drive och vet vad hon vill. Hon är boxaren som går sin egen väg och upplever att boxning handlar om någonting mycket mer än det tuffa fysiska mötet."
Jag gillade nog den. Inte riktigt sådant jag brukar kolla på annars, och fast pjäsen skrivs vara menad till yngre så var nog överlägset flera äldre än yngre på teatern heh... Men det är ju alltid kul med lite omväxling, istället för att åka på bio så får man se en "verklig" filmatisering. Teatern var inspirerande och motiverande just på det sättet då huvudrollen var så säker och satsade allt på sin dröm och brydde sig inte i vad andra tyckte. De hade inte så mycket rekvisita men lyckades endå föverkliga en känsla, och sångerna kändes välslipade och genomtänka. Tänkte citera en tidning och en replik som en roll hade: "Pain sells, baby". För i det här fallet var det nog ganska mycket smärta det handlade om, inte så berörande (eller kanske är det bara jag som är seg efter allting som hänt i mitt "förflutna"? haha) men endå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar