torsdag 21 november 2013

Svar på fråga


Fick denna fråga igår som jag tänkte skulle vara kul att svara på i ett inlägg.

Svar: Just nu gymmar jag vid Easyfit, det är billigast i stan och har de bästa öppethållstiderna, 5-23 varenda dag, också alla helgdagar! De har ju inte personal där dygnet runt (bara ett par timmar, mera info om tiderna finns här) utan det "sköter sig själv" med att man får en nyckel som man använder för att slippa in. De har också "virtual-pass", alltså det är en stor skärm där det kommer fram ett pass (detta rullar på enligt en tidtabell och mellan de redan iställda passen kan man själv välja vilket pass man vill ta) och så har de ju också vanlig live gruppträning (Les Mills program, boxning, yoga, spinning osv) några pass per dag.
Jag har också provat på de andra gymmen i Jeppis, Fitness Club och Jeppis Gym.
Fitness var där jag började för snart 2 år sedan och då visste jag nästan inget om styrketräning, så jag tog det inte allt för seriöst, men jag tycker nog att det är ett bra gym med bra utbud av maskiner och så har de ju stort utbud på pass och en kunnig personal.
Jeppis gym är dyraste gymmet i stan, men också det som ligger mest centralt. Här testade jag bara i 1 månad, eftersom det är så sjukt dyrt, en månad för "studerande" (som jag tydligen räknas till) kostar 65 €. Det var ju dock lite lyx att träna där då det nästan aldrig var mycket folk där, ofta hade man gymmet för sig själv och så hade de ju mycket maskiner och myycket vikter. Så om man har råd och tränar mycket och verkligen vill satsa är det nog Jeppis man ska gå till, ett minus som jag inte tyckte om är att de inte har speciellt många maskiner för ben om man jämför med vad de hade för överkroppen (med andra ord lite mer maskulint gym haha). Men för mig och de flesta andra räcker nog Easyfit bra nog då det endå kostar dubbelt mindre om man ser på månadssumman, det är ganska mycket folk där men det är endå det gymmet som känns mest hemma för mig hehe.

Blev lite för lång text men gillar att besvara sådana här frågor och hoppas du nu utifrån det jag skrev kan komma fram till vilket gym som skulle passa dig själv bäst! (Fast jag vet ju inte enns om det var det du funderar över eller om du bara ville höra min personliga åsikt men... heh)

3 kommentarer:

  1. vad kostar det på easyfit ? Jättebra och inspirerand blogg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. 29.90 € per månad + startavgiften som å e 29.90 €, tack så myki! :)

      Radera
  2. Tack för svaret! Fick nog veta det mesta jag undrade över.

    SvaraRadera