söndag 15 december 2013

Back on track

some motivation for you folks

Hmjaa sry för två collage-inlägg efter varandra, men jag vet inte alls något intressant som man kan fota under årets mörkaste månad... Nu är jag back on track (förhoppningsvis) med bloggandet , inga mer 5-dagars pauser! Mitt humör har varit helt upp och ned under veckan, gick ner 4 kilo på 4 dagar när jag mådde skit men nästan allt upp igen... Ena veckan vågar jag inte äta något efter klockan 13 och får ångest över minsta kalori, nästa vecka bryr jag mig inte ett dugg och hetsar i mig en massa onyttigheter, hatar mitt allt-eller-inget-tänkande, måste hitta någon balans här nu, känns som att jag bara kan äta antingen för mycket eller för lite. Jag vet ju att det inte är bra att gå ner så fort, märkte det nog stort när man försökte träna ben på fastande mage, kändes ju som att man skulle få en hjärtattack när som helst och var nära att svimma hela tiden (fick sjuka tankar som kom från ingenstanns, gissar att ensamhet triggade igång något..), men jag ska inte gå in på detaljer nu.
Igår var man och sålde på Jul på Södermalm och senare for jag, Julia & Lisa på bio på Hobbit, bra film som såklart ska sluta mitt i så man får vänta något år på fortsättning pfft... Sprungit på julklappssökande idag när butikerna endå har söndagsöppet såhär före jul, bakat lussebullar och inget mera specifikt. Om en stund börjar man väll ställa sig till sängs, så godnatt.

9 kommentarer:

  1. Alltså din blogg e jätte inspirerande! Jag sku vila börja fara på gym men de känns som att alla bara stirrar då jag e överviktig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack va kul att hör! Om du vill börja gå på gym så tycker ja att du verkligen ska skit i va alla andra tycker, å gå in dit me självfötroende, i börjane kanske man känner att folk stirrar då man e ovan o ny på ett gym, allihopa börjar ju någonstanns ifrån å du e ju såklart int enda som känner dej så, skaff en träningskompis som du kan gå med om du int vill fa själv i börjane, å va int rädd att fråg personal/någon person som ser erfaren ut om hjälp om de e nånting du undrar på gymme, fokuser bara på din egen träning å tänk på att de e så myki bättre att fa å träna än att skipp träningen bara för att de känns pinsamt! Å såklart om de e rikti jobbit så kan man ju allti träna hemma me kroppsvikts-övningar å ett par hantlar/vikter, me de kommer man redan ganska långt! Fokuser på dej själv som sagt å bry dig int om andras blickar, du e ju där för att utveckla dej själv å på samma gång e de ett bra tillfälle att träna sitt sinne att fokuser på de positiva sakerna i varje tillfälle å bloker de negativa å onödiga tankarna om att man int e bra nog. Hoppas du fick ut nånting av de ja skrev å ja e allti redo att svara på frågor om de e nå annat du vill prat om/fråg! :)

      Radera
  2. skulle inte du kunna laga ett ask konto? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njee tycker de e lite onödit när ja har bloggen som man kan fråg genom (åså sku ja va så efter om ja sku skaff nu XD), men såklart e de ju int sama sak som ask åså kanske de känns lite fö offentlit ti fråg nå här men... :)

      Radera
  3. alltså jag vet exakt känslan!!! Så jäkla svårt att hitta nån balans i sitt ätande! sjukt störande :/

    SvaraRadera
  4. Måste bara hålla med i kommentaren ovanför, din blogg är jätteinspirerande å man vill bara spring till närmaste gym och träna! Jättebra å skriv Edu! :)

    SvaraRadera
  5. Håller med båda kommentarerna ovanför! Din blogg är jättebra, duktig är du!! :)

    SvaraRadera
  6. Åh tack hörni! Vill inspirera andra så va kul att hör!.. :)

    SvaraRadera
  7. Tjenare vilken bra blogg du har! Och som de andra har skrivit, väldigt inspirerande! :) fortsätt som du gör också måste jag tillägga att du är väldigt söt :D

    SvaraRadera