tisdag 20 augusti 2013

Svar på frågestunden

Tycker du om någon? Svar: Nej, det gör jag inte just nu.

Favoritmånad? Svar: Kanske juni, för att det är då sommaren börjar, jag fyller år, man (oftast) får sommarlov och så är det så fint.

Hur går det med livet? Svar: Bra! Visst är det lite upp och ner-svängar ibland, men mitt allmänna mående är nog riktigt bra!

 Vem e din allra bästa vän om du bara får säg en och varför? Svar: Julia, henne kan jag vara 100% mig själv med och hon har samma vrickade humor som jag och jag tror inte det finns någon annan som känner mig så bra som hon gör.

Hur började dina ätstörningar? Svar: Det började nog med att jag var osäker i mig själv, kände mig otroligt ensam och hatade min kropp och ville bli tunn, tunnare än luft om man får säga så, så jag började "äta hälsosamt" (det var bara fullt bullshit, hahahah trodde jag åt hälsosamt när jag egentligen åt svält-mängder) och tvångsträna (jag hatade att träna, men jag tränade endå bara för att bränna bort alla kalorier jag åt) tills det gick överstyr och ätstörda tankar började komma och det liksom tog över hela mig på något sätt, och jag kunde inte liksom tänka friskt mer.

Mår du ännu dåligt över din kropp? Svar: Njaa, inte så mycket. Det varierar nog mycket på hur jag mår, men överlag så är jag väll helt nöjd, (+ att min kropp är en "work in progress", så det blir nog bättre med tiden haha).

Vad vill du bli som vuxen? Svar: Det finns så mycket jag skulle kunna tänka mig att bli, men journalist (en dröm är att jobba för någon modetidning) eller fotograf är nog det som lockar mest. Iallafall vill jag jobba med något inom media. 

Nöjd med din klass? Svar: Njaa, har inte så många vänner i min klass...

Länder du besökt? Svar: Sverige, Estland, Danmark, Tyskland och Italien, men jag har aldrig varit på någon "solsemester"...

Bloggar du läser? Svar: Ojjdå det är nog många det. Kan göra ett inlägg med alla bloggar, påminn mig i framtiden!

Skostorlek? Älskar din blogg btw! Svar: 37 har jag oftast. Tack så mycke!

Finns de någon vän som du sku vila lär känn bättre? Isåfall vem? Svar: Joo, nog finns det många jag skulle vilja lära känna bättre, nämner inga namn men det är alltid kul att lära känna nya människor, har bara sådana sociala problem att jag aldrig vet vad jag ska prata om osv... heh

Räkna upp 2 söta/snygga pojkar från varje klass i 8an. Svar: Orkar inte tänka igenom varenda klass, är lite osäker vem som går i vilken klass osv. Men det finns många snygga!

Röker du? Svar: Herregud nej för sista gången. Hur många gånger ska jag behöva säga det? Det är så grymt onödigt, man förstör bara sin hälsa & kondition på det. Alltså om du har problem att förstå dethär så kom och ryck i mig in real life, så kan vi reda ut det här missförståndet...

Oskuld? Svar: Hmm vad tror du?

Vart vill du flytta då du blir STOR! hahha? Svar: Kanske skulle vilja bo en tid i något varmt land, möjligtvis flytta en tid till Gold Coast vid Australien med Julia heheh, en dröm är det iallafall, och sedan att bo i Sverige en stund.

Favorit låt? Svar: Har ingen specifik "favvo", det ändrar konstant, blir trött på låtar efter att ha lyssnat på dem på repeat i en dag så... 

Bästa/sämsta lärare i Oxhamns? Svar: Bästa är kanske Lotta Å. eller Markus H. och sämsta vet jag inte?...

Vae din äkta färg på håret ditt? Svar: Det är nog en ganska mörkblond/askblond färg som ser lite grå ut på vintern, perus finsk hårfärg haha.

Veckopeng å isf hu mycke? Svar: Får 20 € i veckan hehe.

Varifrån köper du dina kläder? Svar: Största delen av kläderna mina är från H&M, Gina Tricot, BikBok, Cubus och så har jag några plagg från Zara, Topshop, Wautsi, Code osv.

Nämn alla dina kompisar! Svar: Öhm menar du alla jag är med på fritiden eller alla jag är med också i skolan? De som jag oftast är med (både på fritiden och i skolan) är nog Julia, Sara, Kex, Vicki L, Vicki G, Lisa, och båda Moa haha.

Hur går det med träningen? Svar: Helt bra tycker jag, konditionen har blivit bättre och så har jag ökat på vikterna på gymmet en del också. Bäst går det nog med ben-träningen, förra veckan lyfte jag 120 kg på benpress, tycker det är ganska bra för någon i min ålder om jag får säga det själv! Men jag maxade inte på det, men skulle gissa att jag nog skulle kunna dra 140 kg på max.

Och vad är ditt mål med träningen? Svar: Långsiktigt är det att få mer muskler och mer muskel-definition, och att gå ner i fettprocent och framför allt att må bra!! 

Tråkigaste ämne i skolan? Svar: Fysik hatar jag, och slöjd men det har man ju inte som tur obligatoriskt i högstadiet.

Hur mår du? Svar: Helt okej.

Äter du skolmaten i skolan? Svar: Ibland om jag godkänner maten och tycker att det går att äta hahaha, oftast så äter jag bara lite mat och sallad men så äter jag riktig lunch när jag kommer hem.

Tycker du att det är kul när du är smalare än dina kompisar? julia har säkert gått upp 2 - 3 kg typ sara å de e no fler å. Svar: Alltså det finns tydligen sjuuuukt sjuka människor... Att folk enns täcks skriva något sådant här på bloggen. Herregud jag tycker det är väldigt, väldigt barnsligt att jämföra sig med sina kompisar och "tycka det är kul att vara smalare än sina kompisar". VÄX UPP! För det första så är jag inte alls smalare än mina vänner, och vikt är bara en siffra! För det andra bryr jag mig inte i vad mina vänner väger, ingen skillnad om de väger 40 kg eller 100, bara de mår bra själv! Och om ni inte redan visste det så går man upp i vikt i puberteten och får mer muskler också, och muskler väger mer än fett så no judge.

Va tycker du om pridefestivalen 2014, jay or nay? Svar: Nåå nog är det väll bra att de som har en annan läggning får en chans att synas och höras, men själv har jag ju inte något personlig koppling till HBT-personer eller så.

Va tycker du om homosexuella? Svar: Känner inte riktigt någon som är det så har inte så mycket att säga.

Vill du ha barn? Svar: Ja, i framtiden ja! 

Har du något tips på ett nyttig snack att äta när sötsuget kommer? Svar: Om man vill ta tag i problemet från grunden och ofta är sötsugen och har cravings för sötsaker så kan man börja med att skriva en matdagbok i t. ex. en vecka där du äter som du gör, och skriver upp när du brukar äta något sött och när du är som störst sötsugen. Beror det på att du är hungrig och inte ätit en ordentlig frukost/lunch eller är det kanske pågrundav att du är ledsen/arg/stressad? När du tagit reda på i vilka tillfällen du är som mest sötsugen så kan du börja fundera på lösningar. Om du äter sötsaker ofta, varje dag, så kan du börja med att byta ut det mot nyttigare varianter som t. ex några bitar mörkchoklad eller hemgjord yogurt-glass eller liknande, och gör det sakta med små steg! Jag vet nog hur det är att förbjuda allt sött och sedan efter en/två/tre veckor så är man sååå sugen så man äter ett ton med sötsaker... Så gör det sakta och säkert om du vill få bort sötsuget så mycket som möjligt! Men om du bara vill ha tips på några bra mellanmål/snacks så är ex. yoghurt med hallon/muesli/banan/bär/annan frukt, fullkornsbröd, smoothies, omelett, nötter (osaltade) eller torkade frukter bra exempel på nyttiga snacks! Pluss så går det alltid att baka nyttiga men fortfarande goda saker, clean eating behöver inte vara tråkigt utan det är fullt av möjligheter det också! Det är bara att googla sig fram på nyttiga recept, nästan alla vanliga recpet finns i nyttig form! Jag har hittat en riktigt bra mat/bak-blogg med bara nyttiga recept som jag gillar och som jag tycker du ska kika in på för att få inspiration: http://www.tasty-health.se/

Jaffa eller Fanta? Svar: Ingen, dricker inte limsa.

Vet du vart du ska fara efter 9:an? Isåfall vart? Svar: Tror det blir gymnasiet.

Favorit outfit? Svar: Vet inte, någon simpel outfit i perus-färger med stilsäkra val och några fina smycken. 

Vem är din bästavän? Svar: Julia & Vicki L.

Attraktivaste pojken/pojkar i 8:an? Svar: Finns flera hih!

Vem är du mest dig själv med? Svar: Julia.

Har du någon pojkvän, elr är du på G me någon? Svar: Nepp. Forever alone hahah buää men skulle inte ha något emot det om man säger så, hah..

Va arbetar du me om 10 år? Svar: Svårt att säga men kanske som journalist eller fotograf eller något inom mode om det går som jag vill.

Har du lookbook? Svar: Ja det har jag, men jag har inga outfits av mig själv på den.

Vad använder du för hudvårdsprodukter? Svar: Använder inte så mycket speciellt faktiskt, Tresemmé Shampoo & Balsam och ibland brukar jag lägga lite hår mousse i håret för att det ska få mer volym, och ibland så lägger jag ett balsamspray i håret för mera glans.

Ska du på 8-9ans bal i år, o isf, vet du va du ska ha fö klänning? Jättefin blogg. Svar: Ja det ska jag! Har inte tänkt så långt ännu, är ganska impulsiv så det blir väll vad jag "känner på" när det sedan närmar sig, men jag tror på någon lite längre klänning i antingen ljusrosa/ljusbeige/ljusblå.

Vem går i din klass av de du brukar vara med på fritiden? Svar: Ingen.

Äter du något på kvällarna innan du börjar sova? Svar: Jo, brukar alltid äta något kvällsmål. Oftast är det müsli med yoghurt, fruktfat eller proteinkvarg med proteinpulver. Har nog försökt att inte äta något efter middag, men det funkar inte riktigt för mig.

 Hur ser din drömkropp ut? Svar: Alexandra Bring typ.

Är du nöjd med din kropp och utseende? Svar: Ganska. Nog finns det saker jag inte tycker så mycket om, men jag försöker att alltid fokusera på det positiva, det är så onödigt och jobbigt att bara se det negativa i allt.

Vad skulle du vilja ändra med ditt utseende? Svar: Min mage främst, och så skulle jag nog vilja vara lite tightare i kroppen, men det är ju saker som går att ändra på! Och sedan mina finnar...

Är du nöjd med din personlighet? Svar: Hmm, vet inte vad jag ska svara på detta, har liksom aldrig tänkt på det förr? Blygheten är jag inte nöjd med men annars är det väll helt okej men nog finns det flera saker jag skulle vilja ändra på.

Ska du laga en ask.fm? Svar: Nää, kommer inte göra det då jag har bloggen som folk kan fråga mig genom (som på denna frågestund).

Varför har du aldrig upp håret eller på ett annat sätt än platt och nere? Svar: För att mitt ansikte är så runt och jag passar inte i hästsvans. Skulle gärna ha det uppe om det skulle passa till mitt ansikte, men det går bara inte, och så vill jag inte förstöra håret med att locka det jätteofta eller något sådant...

Det var det! Det tog några timmar att mixtra ihop dethär inlägget och tänka igenom svaren så jag hoppas att ni är nöjda med svaren. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar