tisdag 3 december 2013

The day before prom

outfitbild från i söndags, har inget nyare material

Stress på hög nivå nu, och imorgon kommer vara en hektisk dag minst sagt. Imorgon ska vi alltså ha bal/självständighetsfest (som lärare verkar kalla det)(och jag kallar det prom i rubriken bäst jag vill, det var den bästa översättningen) som bara inträffar vart fjärde år (nuförtiden), vilket betyder att det är enda gången man går i högstadiet som man har bal, gaaahh är så spänd inför imorgon!! Ska se till att ta myycket bilder. Har nog allting på klart, klänning, skor, smycken, clutch, lösnaglar, frisörtid, sminkning av makeup-artist osv. Men vet endå att det kommer bli sådan där sista-minuten panik man alltid har, och så blir man försenad och allt... Men ska försöka koppla av och inte tänka för mycket, kanske det är bäst så så stressar man inte ihjäl sig?
Har inte alls haft lust att blogga på några dagar men kände att det idag var dags att uppdatera, igår var jag inte i skolan pågrundav att jag luggit sömnlös näratill hela natten, fick ingen sömn pågrundav vissa saker som fastnat i huvudet senaste tiden, inga positiva tankar inte... Men nu mår jag mycket bättre. Tror jag får börja ta medicin mot ångest igen, antagligen bara tillfälligt för att kunna sova. Måste få skriva något av mig då det svävar så mycket tankar i huvudet som jag borde få släppa någonstans. Janå, godnatt iallafall.

1 kommentar:

  1. Nej! "Prom" är absolut inte en bra översättning! "Prom" betyder avslutningsfest (Promenade Concert). "Dance" eller "Bal" funkar bättre.

    SvaraRadera